Hoe automatiseert Mediadoc uw documenten
Wanneer u gebruik wilt maken van de mogelijkheden om uw drukwerk te automatiseren doorlopen we de volgende stappen
Aanleveren bestaand materiaal
U levert bij ons uw huidig drukwerk materiaal aan, bij voorkeur als digitaal bestand. Heeft u nog geen ontwerp voor uw uitingen, dan helpen wij u graag bij het ontwerptraject.
Verwerken bestanden
Uw bestanden zetten we om naar een Adobe Indesign template, een bronbestand waarmee u steeds nieuwe uitingen kunt maken. We geven aan welke teksten of beelden variabel zijn, zodat u deze later naar uw eigen wens aan kunt passen.
Plaatsen op server
Op de server maken we voor u een werkomgeving aan. Hierbinnen plaatsten we vervolgens uw templates.
Samenstellen nieuwe uiting
U krijgt van ons een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee u kunt inloggen op de software van Mediadoc. Nadat u bent ingelogd ziet u een overzicht van al uw beschikbare uitingen. Kies de uiting waarvan u een nieuw document wilt maken.
U ziet het document voor u. Klik op de teksten om deze naar wens aan te passen. Nadat u alle teksten hebt gewijzigd drukt u op de knop 'genereren document'. Vervolgens verschijnt een drukklaar PDF bestand.
In het geval van een brochure selecteert u eerst alle producten die u in uw brochure wilt plaatsen. Klik vervolgens op de knop genereren om uw brochure samen te stellen.
Versturen naar uw drukker
Nadat het systeem het document heeft aangemaakt kunt u zelf bepalen hoe u het bestand wilt laten afdrukken. U heeft de volgende keuzes:
- download het bestand en verstuur het per e-mail naar uw eigen drukker.
- verstuur het bestand naar de geselecteerde drukkers van Mediadoc.
- Of print zelf uw uiting op uw printer.
Ingeval van (personeels)advertenties kunt u ervoor kiezen om de advertentie te laten plaatsen in de door u gekozen lokale of landelijke media.
MEER INFO?
Bel ons op +31 515 44 55 58 of maak een afspraak voor een bezoek bij u op locatie of bij ons op kantoor in Groningen. U krijgt dan een uitgebreide demo van het systeem.